Verbivar bvba
Varkens mét klasse
Sinds 2007 streven we met het merk “Meetjesland, maak het mee” naar een welvarende streek waar het goed is om te werken en te leven.
Gemeenten en regionale organisaties dragen het Meetjeslandmerk reeds uit. Ook ondernemers zijn dikwijls voortrekkers in streekontwikkeling. Zij ontwikkelen hun regio o.a. door te streven naar innovatie, aandacht voor duurzaamheid, door hun maatschappelijke betrokkenheid te tonen of te kiezen voor een regionale profilering. Een organisatie of onderneming kan dus op verschillende manieren sterk bijdragen tot de ontwikkeling van een streek.
In het project ‘Regional Branding voor ondernemers’ zochten we een aantal pilootbedrijven* die zich op basis van de doelstellingen van het toekomstplan ‘Meetjesland 2020’ onderscheiden van andere ondernemers en op die manier een competitief voordeel uitspelen ten aanzien van klanten en consumenten.
Elke deelnemende onderneming of cluster van bedrijven werd deze zomer op een unieke manier gefotografeerd. Het beeld maakt de link duidelijk tussen het bedrijf of organisatie en de sterke punten van de streek. Met deze beelden wordt een tentoonstelling ontwikkeld die in 2011 zal rondreizen in culturele centra, bibliotheken en woon- en zorgcentra. Op die manier willen we tonen aan de burger dat ook ondernemers een vitale rol kunnen spelen in de ontwikkeling van het Meetjesland.